2006 Honda Element: entydigt Freak?

Jeg indrømmer det. Da jeg så min første Honda Element for et par år tilbage jeg troede var det en af de mest hæslige flotte køretøjer på planeten. Så så jeg Scion xA og Scion xB, så jeg hurtigt forvist elementet til tredjepladsen. Jeg må indrømme, at min tidligere følelser omkring elementet har ændret sig, måske fordi jeg ser så mange af dem på vejen disse dage og måske fordi jeg ser sin nytte. Ligegyldigt, Honda Element er et unikt udseende køretøj og det er en masse mindre freakish end hvad du eller jeg kan tænke.

Frihed fra konventet. Der er at sige på Hondas websted når det kommer til mærkning elementet. På mange måder er denne markedsføring slogan sandt. Hvem siger, at ethvert køretøj er i overensstemmelse med hvad du forventer? True, forbi radikale modeller svigtet. Ford Edsel og VW ting er to, der kommer til at tænke. Men tiderne er forskellige og en virkelig “rad” look er i. Reel i, hvis du ved hvad jeg mener.

Elementet har en praktisk side til den. Selv om det er formet som en brødkasse og udstyret med to store døre samt to mindre døre [minder mig om Saturn ION], 4WD LX Element har bare om hvad enhver driveren har brug lige under USD$ 20K: ABS; tyveri afskrækkende; aircondition; fartpilot; Power vinduer, døre, spejle og låse; og en AM/FM/CD audio system med 4 højttalere og et ur. Standard drivaggregatets omfatter en iltre 2354cc I4 parret til en 5 trins manuel gearkasse; en fire hastighed automatisk er valgfri, men i betragtning af at denne bil er rettet mod unge mennesker kan du temmelig meget tæller på den manny tranny vinde drivere over automatiske.

Mange af komponenterne for elementet er lånt fra Civic til at give det mere af en bil som ride, mens du bevarer sin lastbil udseende. Ã…bne alle fire døre på samme tid og elementet fremkalder en stærk lighed til “selvmord døre”, blev standard på 1960s æra Lincoln Continental samt Rolls-Royce Phantom. Honda var sandsynligvis tænker, at dette design vil gøre det lettere for passagererne at hente alle deres gear uden dukker op den bageste hatch og kravle i. Alt i elementet er lettilgængeligt, og køretøjet var designet til outdoorsman.

Priserne starter ved omkring $17,500 den base 2wd model og klatre til lige over $21,500 for fuldt udstyret 4wd version. I forhold til den gennemsnitlige SUV, elementet er prissat meget konkurrencedygtige og åbner op for en niche af købere, Honda håber at udnytte.

Uanset hvad du synes om elementets ser køretøjet er et blikfang. At dømme efter salget, er det et hit hos de unge crowd.

This entry was posted in Nyheder. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *